Kerron nyt sit miten se mun näyttö meni.. Korihallissa oli Chevelle nosturilla, joten tarkistin ensimmäisenä ne, mitä voi tarkistaa lattialla. Elikkä valot, turvavyöt, renkaat ja näkökentät ja näikseen. Vikalistastahan tuli pidempi, mitä olisin ikinä osannut odottaa...
Heti ensimmäiseks huomasin, että valmistenumero puuttuu tuulilasin reunasta, katoin sit myös konehuoneesta, ovien pielistä ja hankalokerosta, mistä se olis mahdollisesti voinu löytyä.. No, ei löytyny. Lisäksi ajoneuvo on käyttökiellossa, koska määräaikaiskatsastus on suorittamatta. Valoista sisemmät lamput ei pala ollenkaan (niitä ei ole kytketty ollenkaan), vasen etuvalo ei pala, oikean puolen toinen takavalo ei pala. Hätävilkkuja etin melkein tunnin, kunnes ymmärsin, että nehän on irrotettu, koska punasia vilkkuvaloja (vilkut takana punaset) ei saa Suomessa olla..
Akku ei oo mitenkään kiinnitetty, renkaat vääränkokoset, liian kapeet yms ei täsmää ollenkaa papereissa lukeviin.. Lisäksi eturenkaista puuttu nastat lähes kokonaan. Kulutuspintaa oli ihan reippaasti, ainakin yli 3mm. Varoituskolmio ja 80-lätkä puuttuu, tuulilasissa useita halkeamia, myös näkökentässä, lisäks karvanopat näköesteenä. Oikean puolen peili on ihan susi, ei toivookaan, että siitä jotain näkis.. Mittaristo toimi muuten, paitsi jälkiasennettu kierroslukumittari ei toimi. Puhdistuslaittet ok. Turvavöiden valopalaa vaikka vyöt laittaa kiinni, repsikan puolen turvavyö kierteellä ja siks ei myöskään palaudu..
Käytiin Paulin kanssa tässä vaiheessa jarrudynolla ja tein myös pakokaasumittauksen. Jarruvoimat oli edessä vasemmalla 2,8 ja oikeella 3,1, takana vasemmalla 0,7 ja oikeella 2,0. Seisontajarru vasemmalla 1,6 ja oikeella 2,3. Laskin , että etuakselilla jarruvoimista puuttuu 0,39kN ja takana 1,5kN. Jarruerot edessä 10% (sallittu) takana 185%, eli hylkyä pukkaa jarruista. Seisontajarrun voimat hiipuu kans sen 0,3kN.. Seisontajarrun ero oli 43% eli ihan sallittava vielä. Pakokaasumittauksessa CO 1,34, HC 0161 ja O2 1,14 ja kone sano, että hyväksytty.
Nosturilla seiso Chevelle vieläkin, joten käytii Emilin kanssa koeajolla. Ohjaus ei puolla, eikä muutenkaan muuta vikaa, kun että vaihdelaatikko luistaa. Sit kävin syömässä ja ruokailun jälkeen siirreltiinkin autoja.
Chevelle ulos, ja Caminoo tilalle. Mulla on pitkän peltipakosarjat ja liian pienet pyörät alla, niin todettiin, ettei saada sitä etuperin nosturille.. Pauli peruutti halliin ja jo hallin kynnyksellä raapas kiinni ja jouduttiin porukalla nostaan ja työntään sisälle. Sama homma, et saatiin nosturille.. Puoleen väliin peruuttamalla ja sit nostettii ja työnnettiin.. Nauratti:D
Sitten vähä vikalistaa pohjasta.. Runkopalkeissa hirveesti ruostevaurioo, paikat mitä sinne oli hitsattu oli aivan mätiä, elikkä olisin saanu meisselillä revittyä perästä runkopalkkien pohjat irti kokonaan.. Pohjassa ruostereikiä, korista takahelmat ja -lokasuojien kaaret ihan entiset.. Kardaaniakselin takaristinivelen stefat ihan kuluneet ja rikki, kardaanin etustefa vuotaa, moottorin ja vaihteiston öljypohjat vuotaa, alavesiletkun moottorinpuoleisesta päästä vuotaa öljyä? Lähes kaikki ohjauksen suojakumit entiset..
Ja eikai sit muuta. Muuten oli ihan ok kaikki. Valoista kaukovalot, jarruvalot, vilkut eli suuntavalot ja rekisterikilven valo oli ok. Heijastimet ja töötti ok. Pakoputkisto oli ok, polttoainesäiliö ja ja putket ok. Kuormakori, eli lava ok. Muuten alusta ja kori ok. Melu ok, pakokaasumittaus ok, etu- ja taka-akselistot oli ok, jos pienta pintaruostetta ei huomioida. Jouset ja iskarit ok, testerillä ei käyty. Ohjausvaihde ja muut ohjaukseen liittyvät tsydeemit ok. Muut ikkunat ok, korin sisustus ok, hallintalaittet ok, paitsi pari ylimäärästä namikkaa löyty.. Nopeusmittari ok. Elikkä aika ööhh.. Tekemistä riittää..
-Kia kiittää ja kuittaa.
Heti ensimmäiseks huomasin, että valmistenumero puuttuu tuulilasin reunasta, katoin sit myös konehuoneesta, ovien pielistä ja hankalokerosta, mistä se olis mahdollisesti voinu löytyä.. No, ei löytyny. Lisäksi ajoneuvo on käyttökiellossa, koska määräaikaiskatsastus on suorittamatta. Valoista sisemmät lamput ei pala ollenkaan (niitä ei ole kytketty ollenkaan), vasen etuvalo ei pala, oikean puolen toinen takavalo ei pala. Hätävilkkuja etin melkein tunnin, kunnes ymmärsin, että nehän on irrotettu, koska punasia vilkkuvaloja (vilkut takana punaset) ei saa Suomessa olla..
Akku ei oo mitenkään kiinnitetty, renkaat vääränkokoset, liian kapeet yms ei täsmää ollenkaa papereissa lukeviin.. Lisäksi eturenkaista puuttu nastat lähes kokonaan. Kulutuspintaa oli ihan reippaasti, ainakin yli 3mm. Varoituskolmio ja 80-lätkä puuttuu, tuulilasissa useita halkeamia, myös näkökentässä, lisäks karvanopat näköesteenä. Oikean puolen peili on ihan susi, ei toivookaan, että siitä jotain näkis.. Mittaristo toimi muuten, paitsi jälkiasennettu kierroslukumittari ei toimi. Puhdistuslaittet ok. Turvavöiden valopalaa vaikka vyöt laittaa kiinni, repsikan puolen turvavyö kierteellä ja siks ei myöskään palaudu..
Käytiin Paulin kanssa tässä vaiheessa jarrudynolla ja tein myös pakokaasumittauksen. Jarruvoimat oli edessä vasemmalla 2,8 ja oikeella 3,1, takana vasemmalla 0,7 ja oikeella 2,0. Seisontajarru vasemmalla 1,6 ja oikeella 2,3. Laskin , että etuakselilla jarruvoimista puuttuu 0,39kN ja takana 1,5kN. Jarruerot edessä 10% (sallittu) takana 185%, eli hylkyä pukkaa jarruista. Seisontajarrun voimat hiipuu kans sen 0,3kN.. Seisontajarrun ero oli 43% eli ihan sallittava vielä. Pakokaasumittauksessa CO 1,34, HC 0161 ja O2 1,14 ja kone sano, että hyväksytty.
Nosturilla seiso Chevelle vieläkin, joten käytii Emilin kanssa koeajolla. Ohjaus ei puolla, eikä muutenkaan muuta vikaa, kun että vaihdelaatikko luistaa. Sit kävin syömässä ja ruokailun jälkeen siirreltiinkin autoja.
Chevelle ulos, ja Caminoo tilalle. Mulla on pitkän peltipakosarjat ja liian pienet pyörät alla, niin todettiin, ettei saada sitä etuperin nosturille.. Pauli peruutti halliin ja jo hallin kynnyksellä raapas kiinni ja jouduttiin porukalla nostaan ja työntään sisälle. Sama homma, et saatiin nosturille.. Puoleen väliin peruuttamalla ja sit nostettii ja työnnettiin.. Nauratti:D
Sitten vähä vikalistaa pohjasta.. Runkopalkeissa hirveesti ruostevaurioo, paikat mitä sinne oli hitsattu oli aivan mätiä, elikkä olisin saanu meisselillä revittyä perästä runkopalkkien pohjat irti kokonaan.. Pohjassa ruostereikiä, korista takahelmat ja -lokasuojien kaaret ihan entiset.. Kardaaniakselin takaristinivelen stefat ihan kuluneet ja rikki, kardaanin etustefa vuotaa, moottorin ja vaihteiston öljypohjat vuotaa, alavesiletkun moottorinpuoleisesta päästä vuotaa öljyä? Lähes kaikki ohjauksen suojakumit entiset..
![]() |
Runkopalkit näytti siis tältä |
-Kia kiittää ja kuittaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti