Hejssan!
Tehtiin tossa Kawasakin katteet, jotka oli jääny kesken. Ensin tehtiin Jennan ja Joanniinan kanssa pohjia, jotka oli tehty hiomaväriin asti lähes kokonaan. Käytiin läpi p400 softilla ja hankalat osuudet harmaalla karhunkielellä. Pikkukolosia oli siellä täälä ja niihin kittiä. Muovispraytä laitettiin niihin osiin mistä paisto muovi läpi. Kiinnitettiin osia telineisiin ja puhallettiin pölyt pois. Sitten kamat kammioon, rasvapesu ja tahmeliinaus.
 |
Kamat kammiossa hienoilla viritelmillä |
Osat oli alkuperältäänkin valkosia ja ne maalattiin uudestaankin valkoisella. Ensin märkää märälle pohjamaali, Spies Heckerin valkoinen pohjamaali. Juhana oli mun kanssa ruiskuttamassa osia ja näytti vähän miten kannattaa tälläsiä pieniä ja muodokkaita osia ruiskuttaa, jotta ne ei valu. Pohjamaali ei ollu kauheen peittävää, joten vedettiin kaks kierrosta ja kittikohtiin sun muihin erivärisyyksiin ruiskuteltiin vähän enemmän. Pohjamaalin jälkeen laitettiin pintaväri. Spies Heckerin valkoinen vesiväri. Ja tyyli oli siis märkä ja harso. Huomattiin Juhanan kanssa, että ilmeisesti kaikkiin osiin ei oltu laitettu muovispraytä, sillä jo pohjamaali rupesi hylkimään. Tai sit sieltä nousi jotain muovikarvoja pystyyn, mutta kummiskin oli törkeen näköstä.
 |
Kuten esimerkiksi tästä etulokarista näkee kun ei oltu laitettu muovispraytä |
Kammiossa oli myös maski, joka oli tosi tärkee saada valmiiks kyseisen työpäivän aikana, kun Miron piti kynäruiskulla tehä siihen erikoismaalaus. Myös maskista irtoihi maalit. Juhana rapsutti kynnellä irtoavan maalin ja kokeiltiin sekunttikitillä paikata kohtaa. No, sekunttikitti varisi kans kynnellä rapsuttamalla kammion lattialle. Ei auttanu, kun hakee lossi ja p400 paperi ja Juhana hio kaikki nöölit siitä pois. Sitten muovispray ja vesivärillä paikkamaalaus kohtaan. Nopee pelastus. Sillä välin, kun Juhana taiteili maskin kanssa mä vedin muut osat väriin. Myös toi etulokarin hylkimiskohdat hiottiin p800 softilla ja paikkamaalattiin. Lisäks vedettiin vielä yks märkä ja harso. Annettiin osien kuivua ja mä tein Spies Heckerin timanttilakan. Lakkaa ajettiin osiin kaks märkää kierrosta. Tämän jälkeen uunitus ja kamat pihalle.
 |
Valmiita osia |
Maskista tuli hyvä ja se oli pääkohta. Huomasin pienen valuman tankin lakkapinnassa. Seuraavana päivänä aloin hioon valumaa tutilla ja räällä. Ja yllätysyllätys Kia-keltanokka hioo lakkapinnan puhki...
 |
Valuma, tutti ja sikkenä sylkee |
No, ei auttanu kun ottaa p1000 vesihionta ja hioo koko tankki. Hioin appelsiinit pois ja harmaalla karhunkielellä kävin läpi reunat, joita ei vesihiontalossilla oikein saanu. Tankki kammioon. (Samalla Jenna vesihio etulokarin, koska siinäkin oli vielä pieniä virheitä) Hioin tankin kahesta kohtaa puhki.. Kammiossa rasvapesu ja tahmeliinaus. Juhana myös opetti mulle paikkamaalauksen. Ruiskusta paineet niin pienelle kun saa ja liipasimesta painetaan väriä niin vähän, että pisaroita ei edes huomaa kun ne laskeutuu pinnalle. Ja lisäks pisarat kuivuu samantien. Kun paikattava kohta oli peitossa laitettiin kevyt harso vähän laajemmalle alueelle, ettei paikkausta näkisi. Etulokariin tehtiin erilailla, harjottelin ensin paikkamaalausta siihen, (oli vedetty harmaa happopohja, niin paikkailin sitä piiloon) ja muuten märkä ja harso. Ja kumpaankin osaan vedettiin vain yks reilu kerros lakkaa. Ja hyvät tuli!
 |
Tässä vielä valmis pyörä niputettuna. Ja sävyerot johtuu hallin valosta ja pölyistä! |
-Kia kiittää ja kuittaa
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti